Zo Maak je Flyers Voor Jouw Bedrijf

Flyers zijn de meest effectieve en betaalbare marketingmiddelen voor jouw bedrijf. Alle denkbare soorten bedrijven gebruiken flyers. Ze bieden de mogelijkheid om nieuwe en bestaande klanten aan te trekken, belangrijke informatie te communiceren en de verkoop te boosten. Vergeleken bij sociale media, nieuwsbrieven en billboards, kanalen die we hebben leren negeren, zijn persoonlijk overhandigde flyers opvallend. Net zoals het meeste drukwerk, geven flyers net die persoonlijke ‘touch’.

Zo ontwerp je flyers voor jouw bedrijf die treffend zijn en ook relevante informatie bevatten voor de klant.

Vorm volgt functie

Voordat je begint met het ontwerp van de flyer, bedenk dan goed wat het einddoel is. Wil je een uitverkoop of evenement aankondigen? Of wil je een nieuw product presenteren? Of wil je gewoon meer aandacht voor je bedrijf?

Wanneer je dat hebt uitgevogeld kun je de inhoud en de opmaak van de zakelijke flyer gaan bepalen.

Bepaal de Inhoud

Begin eerst aan de inhoud van de flyer, voordat je begint met het ontwerp. Gebruik eenvoudige en directe bewoordingen om je punt te maken. Zorg dat de tekst toegankelijk is en aanzet tot actie. Geef de ontvanger een klein duwtje in de richting van je website of nieuwe product.

De Juiste Vorm en Afmetingen Kiezen

Kies het juiste formaat voor jouw flyer. Grotere flyers zijn perfect voor het presenteren van een nieuw product of het aankondigen van een evenement. Kleinere formaten zijn met name geschikt om een uitverkoop of speciale evenementen aan te kondigen.

Als je niet beschikt over ontwerpprogramma’s, hebben we een gratis print design tool voor je, waar je een ontwerp template kunt vinden die past bij jouw behoeften. Je kan daarbij kiezen voor het juiste formaat en of je enkelzijdig of dubbelzijdig wilt printen.

Ontwerp je Flyer

Wanneer je het doel en de inhoud hebt vastgesteld, is het tijd om je flyer te gaan ontwerpen. Als je onze ontwerp tool gebruikt, kan je een flyer kiezen die het beste bij jouw bedrijf past.

Houd het simpel en rechtdoorzee. Je hebt maar een beperkte ruimte om mee te werken. Zorg dat je flyer niet overvol is met irrelevante afbeeldingen en informatie. Geef je ontwerp de ruimte om te ademen.

Als je geen ontwerpprogramma’s beschikbaar hebt, zijn er verschillende gratis online tools die je kunt gebruiken, zoals Canva.

Maak essentiële informatie toegankelijk. Je kan niet alles op je flyer zetten. Zorg dat contactinformatie en social media gegevens vermeld zijn, zodat lezers je kunnen opzoeken en meer over jouw bedrijf kunnen leren.

Het Drukken van de Flyer

Het ontwerpen van je flyer stopt niet bij de inhoud of het uiterlijk. Ook het type papier en de afwerking van je flyer heeft invloed op jouw publiek.

Kies een papiertype dat het distributieproces overleeft en zorgt voor een professionele uitstraling. Zorg dat het kan worden opgevouwen en in iemands tas of broekzak (135-250gsm) kan worden gestopt. Het kan nogal ongemakkelijk zijn om een flinke flyer mee te moeten dragen die je niet in je tas kunt opbergen. De kans is groot dat de ontvanger die flyer zo snel mogelijk loost.

Je kunt ook kiezen voor een speciale afwerking voor je flyer. Een matte afwerking geeft een natuurlijke uitstraling aan een flyer met veel tekst. Een glanzende afwerking zorgt voor een treffend spiegelachtig effect dat de juiste accenten legt op jouw ontwerp.

Een goed ontworpen flyer kan wonderen doen. Met de juiste inhoud, opmaak, druk en distributie kan een flyer een geweldig marketingmiddel zijn.