Hoe Promoot Je Je Nieuwe Restaurant

Elk nieuw bedrijf moet ergens beginnen. Het kan lastig zijn om het tegen andere restaurants op te nemen, vooral als ze al een tijdje bestaan. Een creatieve promotie kan er voor zorgen dat je tóch een relevante concurrent wordt.

Neem een kijkje naar deze ideeën en strategiën om jouw restaurant te promoten en nieuwe klanten aan te trekken:

Offline Marketing

Begin met de basis door offline marketing te gebruiken om jouw restaurant te promoten. Offline marketing materialen zoals flyers, posters, en spandoeken zijn een effectieve manier om nieuwe en bestaande klanten aan te trekken. Door relevante informatie te geven kan je er voor zorgen dat jouw sales omhoog gaan.

Voor Jouw Bedrijf

Laat de beste gerechten van jouw restaurant zien om interesse op te wekken en het kiezen makkelijker voor ze te maken. Denk aan de kleuren en compositie. Gebruik lichte, frisse kleuren voor je foto’s om het eten er smakelijk uit te laten zien.

Social Media Kanalen

Social media kanalen zijn essentieel voor het promoten van jouw nieuwe restaurant. Je kan zo namelijk gemakkelijk contact hebben met je (potentiële) klanten. De meeste restaurants hebben een Facebook, Twitter, of Instagram account om hun merk vast te stellen. De afgelopen jaren doen accounts die mooie foto’s van eten posten het extra goed.

Je kan foto’s van het eten en drinken van je restaurant, bedrijf updates, wedstrijden, promoties en alles wat interessant kan zijn voor je volgers posten.

Voor Jouw Bedrijf

Zorg ervoor dat je relevante posts op je social media kanalen post. Dit zorgt ervoor dat je kwaliteit content post wat bij de verwachtingen van je volgers past.

Zorg er voor dat je je social media posts plant. Door te posten op de tijd en dag dat de meeste mensen online zijn zorg je ervoor dat je meer interactie krijgt en je posts door meer mensen gezien worden.

Vergeet niet om naar het effect van je social media posts te kijken. Zo weet je wat voor posts het beter doen dan andere, en welke je dus vaker kan gebruiken.

Officiële Website

Klanten zoeken meestal eerst het restaurant online op voordat ze het bezoeken. Zorg ervoor dat de eerste indruk een goede is door een website voor jouw restaurant te maken die goed laat zien wat ze kunnen verwachten. Een website is ook handig voor het vaststellen van je merk en belangrijke informatie te delen.

Voor Jouw Bedrijf

Je website moet samenhangen met de rest van je merk. Zo zorg je ervoor dat je merk herkent wordt. Gebruik overal hetzelfde lettertype, dezelfde kleuren, afbeeldingen, en stijl.

Door niet alleen de achtergrond van je bedrijf en je menu op je website te plaatsen, maar ook belangrijke informatie zoals nieuwtjes, speciale maandgerechten, social media kanalen, informatie over loyaliteits programma’s, een tool waarmee je gemakkelijk reserveringen kunt plaatsen, een routebeschrijving, en contactinformatie.

Loyaliteits programma’s

Zorg ervoor dat klanten steeds terug komen door een loyaliteits programma te maken die je terugkerende klanten beloont voor het eten bij jouw restaurant.

Bied een spaarkaart aan als klanten iets bij je kopen. Telkens als ze bij je restaurant zijn of bepaalde producten kopen krijgen ze een sticker of stempel op hun spaarkaart. Als de kaart vol is kan je ze een gratis drankje of korting op hun bestelling geven.

Voor Jouw Bedrijf

Een leuk idee is om volle spaarkaarten te verzamelen in je restaurant en aan het eind van de maand 1 kaart eruit te trekken die een prijs wint. Zorg er wel voor dat de naam van je klanten op de spaarkaarten komt.

Waardebonnen

Waardebonnen zorgen er voor dat tevreden klanten terug komen. Door een korting aan te bieden geef je ze een goede deal die ze niet kunnen laten liggen. Dit soort promotiemateriaal zorgt ervoor dat je loyale klanten krijgt en zo meer sales maakt.

Gepersonaliseerd Horeca Drukwerk

Bepaalde simpele producten die elk restaurant gebruikt kunnen als marketing materialen gebruikt worden. Denk aan bedrukte placemats, menukaarten, viltjes, en servetten. Dit kan voor een persoonlijkere diner ervaring zorgen. Ze maken je decor samenhangend en zorgt ervoor dat je merk stevig opgebouwd wordt.

Voor Jouw Bedrijf

Hoewel je drukwerk bij de rest van je bedrijf en merk moet passen, kan je best experimenteren met vormen en functie. Tafelkaarten kunnen bijvoorbeeld ook als tafelnummer, menukaarten of voor speciale deals gebruikt worden.

Evenementen

Door mee te doen aan evenementen bij jou in de buurt, kan je jouw naam bekend maken. Het sponsoren of verkopen van eten op evenementen zoals beurzen, festivals en sport evenementen zorgt er niet alleen voor dat je meer verkoopt, maar ook dat je meer merkbekendheid krijgt, en misschien wel een paar tevreden klanten overhoudt.

Voor Jouw Bedrijf

Grijp de kans om jouw bedrijf te promoten en verkoop je eten aan de gasten. Plaats borden, vlaggen, en andere advertentie middelen om jouw logo, menu, en contact informatie te laten zien. Deel flyers, brochures, of visitekaartjes uit wanneer mensen iets bij je kopen.

Het aantrekken van klanten naar jouw nieuwe restaurant kan makkelijk zijn als je precies weet hoe. Simpele strategieën met de juiste uitvoering kan er voor zorgen dat jouw bedrijf de juiste kant op gaat.