Hoe Gebruik je Stickers voor Guerrilla Marketing?

Wat is guerrilla marketing?

De term “Guerrilla Advertising” werd in 1984 verzonnen door Jay Conrad Levinson. Het was een marketingstrategie die streeft naar een grote impact met lage kosten in een publieke ruimte. Om dit te laten werken dien je creatief te zijn en buiten de gebaande marketingpaden te treden. Denk groot, neem risico’s, verleg grenzen en wees creatief!

Dus hoe ga je te werk? Denk klein maar groot. Stickers! De kosten van stickers zijn erg laag, maar wanneer je ze massaal inzet hebben ze de potentie om een grote impact te maken. Je kunt stickers plakken op muren, ramen, vloeren, deuren en zelfs op voertuigen.

Hier zijn een aantal tips om in je achterhoofd te houden tijdens het maken van jouw guerrilla marketingstickers:

Marktonderzoek Doen

Marktonderzoek Doen

Voordat je een guerrilla marketingstrategie verzint, is het verstandig om marktonderzoek  te doen. Evalueer eerst de effectiviteit van jouw huidige marketingstrategieën. Kijk vervolgens naar de laatste trends, wat de meest effectieve guerrilla marketing voorbeelden zijn en wat de concurrentie doet. Welke actie gaat écht shockeren en wat zorgt ervoor dat mensen over jouw merk gaan praten?

Doe Eens Gek

Doe Eens Gek

Het punt van guerrilla marketing is dat jij je bedrijf zo creatief en ongebruikelijk mogelijk promoot bij potentiële en bestaande klanten. Wees dus niet bang om vreemde ideeën uit te voeren. Maak opvallende stickers die ervoor zorgen dat mensen even pauzeren en kijken. Tip: een goede guerrilla marketing sticker voor evenementen is de vinyl sticker. Deze kun je knippen in de vorm van feestende mensen of zelfs het product dat je wilt promoten.

Bedenk de Boodschap

Bedenk de Boodschap

De beste guerrilla marketing bouwt op een krachtige en slimme boodschap die mensen raakt in het hoofd én het hart. Zorg dat het slim en gevat is, zolang iedereen het kan begrijpen. Onthoud: wees gedurfd.

Kies de Beste Locatie

Kies de Beste Locatie

Zoek naar een druk gebied waar jouw doelgroep zich vaak bevindt. De juiste locatie kan ervoor zorgen dat jij het maximale bereik krijgt bij de juiste doelgroep.

Kleenex plakte ooit stickers van een man met een grote, rode en verstopte neus op zeepflessen in toiletten. Het is geen veelgebruikte plek voor reclame, maar er komen veel mensen, je kunt er de juiste doelgroep bereiken en het past in dit geval perfect bij het product.

Hoewel het belangrijk is om de juiste locatie te kiezen die voor veel bereik zorgt, is het ook belangrijk om te zorgen dat de stickers en etiketten spelen met de elementen van dat gebied. Kies voor een ongebruikelijke plek – de achterkant van een stoel, een WC deur, bedek een complete lantaarnpaal, waar dan ook – het punt is dat je op moet vallen!

Ondersteun Jouw Guerrilla Marketing met Andere Marketingstrategieën

Vul de guerrilla marketing stickers aan met andere strategieën zoals online marketing. Hoewel de stickers wellicht de aandacht trekken, kunnen ze niet altijd alle benodigde informatie geven. Zorg dat ze op andere plekken terecht kunnen om meer te leren over jouw product en merk.