#helloprinted: “Drukwerk heeft ons professioneler gemaakt”

Wij nemen passie erg serieus en geloven dat je altijd achter het gene aan moet gaan waar je gepassioneerd over bent. Ons team blijft enthousiast door met onze klanten te praten over hun passie en hoe ze hun dromen achterna gaan. Deze week raken we geïnspireerd door UK Astronomy, een goed doel begonnen bij een echtpaar in het Verenigd Koninkrijk die samen werken om de sterren naar de mensen te brengen. Hieronder hun verhaal:

Vertel ons iets over jullie goede doel.

Mijn man is altijd al geïnteresseerd geweest in sterren, planeten, en alles wat ermee te maken heeft. 5 jaar geleden heb ik hem een telescoop gegeven. Hij rende meteen naar buiten en bleef maar kijken. Om 2 uur s’ ochtends kwam hij naar me toe gerend en vertelde hij enthousiast dat hij Jupiter had gezien. Ik was hier natuurlijk iets minder enthousiast over om 2 uur s’ ochtends, en vertelde hem dat hij een Facebook groep kon aanmaken voor hem en zijn vrienden.

Hij besloot dat hij meer wilde zien, dus kocht hij een grotere telescoop. Op een gegeven moment begon hij presentaties te geven en vanaf toen begon het te groeien. Wat begonnen was als een Facebook groep met 30 vrienden groeide uit tot een goed doel met meer dan 4000 leden en waarbij hij over heel Bedfordshire reist.

Hij geeft presentaties op scholen, verenigingen en iedereen die naar hem wilt luisteren, met het doel om het heelal dichterbij de mensen te brengen. Niet iedereen kan een telescoop betalen en niet iedereen weet wat daarbuiten allemaal is.

Wat is je belangrijkste doel op dit moment?

Op dit moment is ons grootste doel om zo veel mogelijk mensen te krijgen. We zijn vooral op amateurs en families met kinderen gericht, dus we willen er zo veel mogelijk bereiken. We zijn momenteel geld aan het inzamelen voor een mobiele observatorium om zo nog meer mensen te bereiken.

Hoe gebruik je drukwerk als onderdeel van je marketing?

We gebruiken vrij wat drukwerk. We gebruiken roll-up banners voor onze evenementen, we hebben visitekaartjes, folders die we vaak als werkbladen gebruiken en we hebben posters bij jullie gedrukt. We gebruiken dus best wat drukwerk.

Welk drukwerk vind je het meest effectief en krijg je het meeste gebruik uit?

De roll-up banners, we gebruiken ze bij bijna elk evenement. Iedereen neemt foto’s naast ze en ze zien zo gemakkelijk onze naam. We hebben ze zeker goed gebruikt en herbruikt.

Kan je wat over je evenementen vertellen?

Vorig jaar hebben we meer dan 45 evenementen gehouden, elk anders in programma. We doen educatieve presentaties, sterren spotten, we hebben een opblaasbaar zonnesysteem dus we zorgen dat kinderen een planeet omhoog houden. We doen allerlei activiteiten om het interessant te houden.

Hoe zou je de impact dat het drukwerk heeft gehad omschrijven?

Ik zou zeggen dat het ons veel professioneler heeft gemaakt, we hebben er meer mensen door kunnen bereiken. Mensen kunnen ook wat mee naar huis nemen met onze werkbladen die we ook bij jullie hebben laten drukken.

Wat is je nummer 1 tip voor succesvol drukwerk voor goede doelen?

Maak het kleurrijk – we proberen om het er als een film poster uit te laten zien – om mensen geïnteresseerd te maken en ze mee te laten doen. Een andere tip is om het simpel te houden, niet te veel worden en voornamelijk afbeeldingen.

Waarom heb je voor Helloprint gekozen als je supplier?

Onze vrienden raadde jullie aan. We hadden de eerste keer bij jullie besteld omdat we gehoord hadden dat jullie goede service en lage prijzen hebben. Later ontdekte we dat jullie klantenservice ook heel goed is en snel reageert. Als een goed doel is het erg belangrijk voor ons om goede kwaliteit drukwerk te kunnen bestellen, en daarom zijn we voor jullie gegaan.

Wat is iets grappigs dat tijdens een van jullie evenementen is gebeurd?

Bij onze vorige kerst evenement lieten we de kinderen met mijn man meezingen op ‘the 12 sights of Christmas’. Als je dit wilt zien, klik hier.

We waren een keer in het midden van een veld voor een evenement, waar we geen toegang tot een wc hadden. Mijn man wilde naar de wc, en terwijl hij achter een boom verschuilde werd de hele lucht verlicht. Een komeet viel precies op dat moment. Helaas verlichte het ook alles toen het viel.

Wat brengt de toekomst voor UK Astronomy?

Op dit moment zijn we geld aan het inzamelen voor een opblaasbaar planetarium, wat ons zal helpen op de bewolkte nachten!