De Geheime Betekenis Achter 7 van de Beroemdste Logo Designs

Laten we het volgende even onder ons houden. We gaan onthullen hoe een aantal van de meest beroemde merken in de wereld handig gebruik hebben gemaakt van symboliek en betekenis in hun logo design. Branding is namelijk meer dan slechts afbeeldingen. Het gaat om een concept dat zit verweven in elk aspect van het bedrijf. Laten we dus eens gaan kijken naar wat deze logo’s voor ons te verbergen hebben.

Up, up and away!

Up, up and away!

Je vraagt je misschien af wat er zo bijzonder is aan een eenvoudig tekst logo. Maar kijk eens verder dan de letters zelf. Let bijvoorbeeld op de pijl in de witte ruimte tussen de letters E en X. Het symboliseert de precisie en de snelheid van de aflevering. Zo veel symboliek. Dit bewijst dat zelfs een simpel idee erg creatief kan worden overgebracht.

Onder de Zon

Onder de Zon

Het zal je vast niet verrassen als we zeggen dat de O, U en R samen een renner met zijn fiets afbeelden. Maar wat je wellicht niet had gezien is dat de gele cirkel staat voor de zon.

Trots als een Pauw

Trots als een Pauw

Dit is een logo met veel verschillende betekenissen. De pauw had je vast al gezien, maar weet je waarom het is afgebeeld? In de jaren 60, toen de kleurentelevisie werd geïntroduceerd, wilde NBC de kijkers overhalen om de nieuwste TV te kopen. Daarom kozen ze voor de boodschap “proud as a peacock”, wat symbool staat voor het feit dat ze trots waren op de technologische ontwikkelingen in hun industrie. Het eerste originele logo bevatte 11 veren, maar het werd aangepast naar 6 veren om de 6 verschillende afdelingen in het bedrijf te symboliseren.

Pin-it

Pin-it

Oké, laten we beginnen met de naam. Deze bestaat uit twee delen: Pin en terest. Het idee hiervan is dat je je interesses ‘vastpint’. Doet het logo je niet denken aan een punaise? We denken dat Pinterest hier erg goed over na heeft gedacht. Het werkt altijd goed wanneer een bedrijf een duidelijk gedefinieerd merk heeft.

An-igital

An-igital

De betekenis van dit logo werd kortgeleden pas ontdekt. Het VAIO logo is het resultaat van professionele experts die plezier maken. Het logo integreert de geweldige specificaties van de producten, in dit geval het feit dat ze analoge en digitale technologie weten te combineren. De letters V en A vertegenwoordigen een analoge golf, terwijl de I en O staan voor de getallen 1 en 0, wat weer staat voor de binaire code van een digitaal signaal.

Verboden

Verboden

We moeten het even hebben over een logo dat je overal ziet waar je komt. En ga er maar even goed voor zitten, want we hebben er een erg goed verhaal bij. Het concept van dit logo is afkomstig uit de bijbel. Inderdaad, deze apple staat synoniem voor de verboden appel van het bijbelverhaal over Adam en Eva.

Als je het verhaal niet kent, het gaat zo: Het verhaal gaat over de eerste man en vrouw die werden gemaakt door God. Adam en Eva leefden in de Hof van Eden en mochten doen wat ze wilden, behalve eten van de appel van de boom van de kennis van goed en kwaad. Eva werd echter overgehaald door een slang om een hap te nemen uit een appel. Ze werden hiervoor gestraft door God, die ze vervolgens verbande uit de tuin.

De appel waar Eva in beet kwam bekend te staan als de verboden vrucht en de het logo van Apple refereert hieraan. Het is een symbool van kennis.

Eerlijk Zullen we Alles Delen

Eerlijk Zullen we Alles Delen

Chips kun je samen eten met vrienden en familie op feestjes en leuke bijeenkomsten. Maar hoe demonstreer je dat in branding? Tostitos doet dit erg goed met het weergeven van een gezellige en vriendelijke uitstraling van het eten. Kijk eens goed naar de T’s van het logo. Lijkt het niet alsof twee mensen samen genieten van chips en salsa? Het is een subtiel knikje naar het overkoepelende idee achter het merk.

Welke van deze verborgen betekenissen hebben je het meest verrast? Laat het ons weten in de reacties!