5 Voedselverpakking Voorbeelden ter Inspiratie

Als je flitsende verpakking ontwerpt voor je afhaalproducten, zullen al je klanten zeker onder de indruk zijn. Mooie ontwerpen voegen niet alleen waarde toe aan je product en bedrijf als geheel, maar maken je merk ook memorabel.

Bij Helloprint kunnen we je helpen aan een veel verschillende soorten voedselverpakking: voor afhaal, frietdoosjes, popcorndozen, je kunt het je zo gek niet bedenken. Alles wat je moet doen om je marketing te verbeteren, is simpelweg een schitterend design maken en jouw eigen verpakking te bestellen.

Hier zijn 5 design ideeën ter inspiratie voor jouw eigen creatieve verpakking:

1. Rock n’ Dogs

1. Rock n' Dogs | 5 Voedselverpakking Voorbeelden ter Inspiratie
Link naar project: https://www.behance.net/gallery/55045577/ROCKNDOGS-Takeaway-food-packaging

Deze voedseldoosjes zijn het perfecte voorbeeld van eenvoud en creativiteit in één. Dit bedrijf maakt handig gebruik van de verpakking door de worsten en patat in één box te doen, waarmee ze design combineren met gebruiksgemak.

Het kaartspel papier zorgt voor een rustieke uitstraling en de illustraties hinten op een leuke manier naar de naam van het merk: Rock N’Dogs, wat natuurlijk staat voor de mix tussen Rock en hot dogs.

Een leuk detail van de verpakking is dat bij het openen, aan de voorkant, je ook het adres en telefoonnummer van de winkel kunt vinden, om de klanten eraan te herinneren waar je te vinden bent.

Ze hadden nog meer goede ideeën. Zo gebruikten ze stickers op de verpakking van de hot dogs. We raden je zeker aan om stickers met logo op je verpakking te plakken, aangezien de herkenbaarheid van je merk zal vergroten.

2. Eenvoud met een beetje kleur

2. Eenvoud met een beetje kleur | 5 Voedselverpakking Voorbeelden ter Inspiratie

Bij een eerste blik ziet dit ontwerp er misschien simpel uit, maar je moet letten op de geniale details om de échte kracht te begrijpen. De kleine toevoegingen kunnen je logo echt maken of breken.

Dit merk heeft een erg eenvoudig maar creatief logo ontwerp voor hun voedselverpakking. De zachte kalligrafie met een beetje kleur, bijvoorbeeld, een beetje rood aan de bovenkant van de flap van de doos, zorgt voor een minimalistisch en elegant design, wat betekent dat minder soms echt meer is.

We raden deze eenvoudige stijl aan van slechts je logo op de verpakking zetten wanneer je logo veel kleuren of een herkenbare typografie heeft.

3. Niet alleen voor popcorn

3. Niet alleen voor popcorn | 5 Voedselverpakking Voorbeelden ter Inspiratie
Link naar project: https://www.behance.net/gallery/26836791/One-Smart-Bean

Bij dit ontwerp kun je gemakkelijk de veelzijdigheid van iets eenvoudigs als een popcorndoos zien. Het merk Edamame maakt gebruikt van grappige boon illustraties die een lach toveren op het gelaat van elke klant. Dit maakt het merk memorabel. Denk daarom buiten de box (letterlijk) en bedenk manieren waarop je je verpakking er uit kunt laten springen.

4. Een design om te onthouden

4. Een design om te onthouden | 5 Voedselverpakking Voorbeelden ter Inspiratie
Link naar project: https://www.behance.net/gallery/67264991/Balloon-Whisk

Dit soort cateringdozen kunnen veel impact hebben wanneer ze gestapeld een volledig design vormen. Dit zal je klanten vast en zeker verrassen. Dit café gebruikte dit design voor producten die normaal gesproken worden gegeven als cadeaus, zoals taarten, snoepjes en theedozen. Laten we eerlijk zijn, elke klant wilt toch zo’n mooie verpakking in plaats van zijn cadeau zelf thuis in te pakken?

Vrees niet. Hoewel deze designs er misschien ingewikkeld uitzien, zorgen onze gevarieerde afmetingen en design opties ervoor dat het erg makkelijk is.

5. Een klein kunstwerkje

5. Een klein kunstwerkje | 5 Voedselverpakking Voorbeelden ter Inspiratie
Link naar project: https://www.behance.net/gallery/26865117/Printemps-Take-Away

Bedrukte verpakking is een onderdeel van de klantervaring, dus moet je er alles uithalen. Dit bedrijf, gebruikte een frisse romantische stijl voor het design van de afhaalverpakking en, vergelijkbaar met het eerste voorbeeld, plaatste ook hun adresgegevens op alle dozen. Maar dit ontwerp laat goed zien hoe je gebruik maakt van tekst als onderdeel van je ontwerp.

Link naar project: https://www.behance.net/gallery/26865117/Printemps-Take-Away

Een ander innovatief element in dit design waar we het over willen hebben is dat wanneer je de takeaway doos openmaakt, de flap het menu is. Kijk, dat is nu nog eens een échte complete ervaring.

We hopen dat je na het lezen van deze blog de juiste inspiratie hebt gevonden om jouw eigen geweldige bedrukte verpakking te ontwerpen. Onthoud dat de verpakking een onderdeel van de klantervaring is. Het gaat om meer dan de herkenbaarheid van je merk, het gaat om je imago als geheel.

Welk design vond je de mooiste? Vertel ons er alles over in de reacties, we zijn superbenieuwd!