5 goede print marketing ideeën die door ongelukkige locaties faalden

Wanneer je jouw merk door middel van print marketing wilt promoten, zijn er verschillende dingen waar je rekening mee moet houden. Je moet een duidelijk doel voor ogen hebben, een sterk concept bedenken, de juiste materialen kiezen, én bedenken waar je het gaat plaatsen. Dit laatste punt is verreweg de meest onderschatte stap in het proces, maar o zo belangrijk voor een geslaagd eindresultaat. Ongeacht hoe goed je idee is, als je het niet in de goede context plaatst kan het een grote flop worden.

Een belangrijke les voor alle marketeers is dat een advertentie nooit op zich zelf wordt gezien. Op televisie wordt een reclame geassocieerd met de film. In de krant kan het geassocieerd worden met een nieuws artikel op dezelfde pagina. Deze aspecten van adverteren liggen niet altijd in jouw handen, maar het is altijd goed om het in de gaten te houden. In dit blog hebben wij vijf voorbeelden van goede print marketing ideeën verzameld die, zacht uitgedrukt, op een ongelukkige plek geplaatst werden en tot enorme faal reclames leidden.

Recht vooruit: Diabetes

Recht vooruit: diabetes. Dat is waarschijnlijk niet het bericht dat McDonalds’ billboard hoorde uit te drukken, maar dat is wat we er allemaal in zien, toch? Vooral met al het kritiek dat het restaurant krijgt voor hun ongezonde eten, is de plaatsing van deze reclame vrij ongelukkig. Het kan zo zijn dat het diabetes bord later kwam, en dat het eigenlijk met opzet is gedaan. Petje af voor de marketeers van het diabetes goede doel.

Miljoen manieren om te falen in het westen

Dit is iets dat niet verzonnen kan worden. Voor de film ‘A Million Ways To Die In The West’, maakte Universal Pictures een grote marketing campagne met nog grotere billboards. Dat vinden we nog wel leuk. Maar in dit geval is de titel van de film wel erg ongepast op het ziekenhuis dat ‘Westwood Medical’ heet. We weten niet hoe lang het heeft geduurd om dit billboard te verwijderen, maar we weten zeker dat iemand van Universal een heel boos telefoontje heeft gekregen die dag.

The Walking Dead blijft trouw aan hun merk

De locatie van deze advertentie past net iets te goed bij het merk van The Walking Dead. Voor degenen die er niet bekend mee zijn; The Walking Dead is een TV serie over zombies, fictionele wezens die ontstaan door de reanimatie van een lijk. Hoewel dit soort ads geaccepteerd worden in de hedendaagse samenleving, zijn er een aantal plaatsen waar deze erg ongepast kunnen zijn. Een uitvaartcentrum is een van die plekken.

Luister niet naar de reclame

Een ander voorbeeld van de begrafenis industrie; en het is opnieuw een gevoelige. Dit billboard heeft de tekst ‘kom een beetje dichterbij’ erop staan, wat logisch kan zijn voor een uitvaartcentrum. Wanneer dat bericht aan de overkant van een treinspoor staat wordt het echter al snel een horror ad.

Gordels om

Dit voorbeeld is er een die weinig uitleg nodig heeft. Laten we positief beginnen: Turkish Airlines vond een hele gave plek op hun diensten te promoten, op de zijkant van een roltrap. En we moeten toegeven dat het perfect zou zijn als het omgekeerd geplaatst zou zijn. Maar een van je vliegtuigen die op het punt staat te crashen? Wij zijn er niet van overtuigd dat dat de verkoop van tickets zal bevorderen…

Maken de plaatsingen van deze reclames jou ook zo ongemakkelijk? Laat ons in de reacties weten of je voorbeelden hebt van advertenties die ongelukkig geplaatst zijn, en misschien plaatsen wij ze wel op onze blog!